01 June, 2007

Igor......een echte kerel en Nomad.......de uitdager

Gisteren een berichtje uit Voorburg. En ja hoor! Het is nu officieel......Igor zijn tweede balletje zit er ook hoor! Niet dat ik eraan getwijfeld heb, maar het is toch altijd fijn om te horen. En dat hij zich ook meteen GROOT voelt bleek uit het feit, dat hij samen met Catharina en Boyka naar het bos was en daar heerlijk met een Pyreneese berghond heeft gespeeld.......en die heeft toch wel een ander formaat dan een Puppiesammetje.
Ook Nomad groeit als kool, doet het heel goed op de hondenschool waar Roelie elke avond les geeft en vermaakt zich prima met zijn nieuwe roedelgenoten, Iron en Djugas de Eurasiers. Uitdagen kan hij als de beste. Enfin........de foto's spreken voor zich





Ook Mika en Cai hebben totaal geen problemen met andere honden. Dus Dinda de Drentsche Patrijshond, Lady de Heidewachtel, Diete de Noorse Elandhond, Hannah de Samojeed, Tosca de Stabij/bordercolliepup en natuurlijk niet te vergeten Aislynn, Ayla, Anouk en Indy, hebben goed werk verricht tijdens de periode dat het viertal nog in Jelsum was!!!

5 comments:

Unknown said...

Hallo allemaal,
heel erg mooi dat Igor zijn tweede balletje er nu ook is. En inderdaad is Nomad een echte uitdager. Maar wel heel erg lief.
Gaat ontzettend goed met de andere honden.
Groetjes en tot zondag,
Wolter en Roelie en een dikke knuffel van Nomad.

willy said...

Ja je hebt gelijk Maya, Jelsum en de roedel van Indy hebben een top nest geleverd. Zijn alle 4 echt helemaal super. Was zondag echt heel leuk, en Roelie.. als je dit leest... de techniek als Mika trekt... dan moet je stilstaan... wachten tot lijn slap is en dan weer verder of moet ik naar hem toelopen??? Maar als ik dit de hele weg doe ben ik denk ik meer dan een uur onderweg voor een stukje van 10 minuten... Help dus of Maya... heb jij nog een tip

Unknown said...

Hallo allemaal,
het was zondag heel erg gezellig en wat een leuke hondjes allemaal we hebben genoten.
Even over het trekken aan de lijn. Dit is ook ontzettend moeilijk. Ik heb het zelf zo gedaan. Ben in huis begonnen met een voertje iets super lekkers. De riem om gedaan even aan het voertje laten ruiken. je hand gaat dan naar je heup en dan ga je twee pasjes lopen. Gaat dit goed dan belonen met je stem en het voertje.Dit in huis verder uitbouwen. In het begin deed ik Nomad buiten een hele lange riem eraan (ongeveer 2 mt.) Toen het binnen goed ging met het lopen ben ik buiten verder gegaan. Een klein stukje oefenen dan de lange riem eraan, en dan gaf ik ook het commando vrij, zodat Nomad ging snappen van het netjes met mij meelopen en het vrij rondhobbelen.Maar ik snap ook dat dat bij jullie in de stad misscien niet haalbaar is zo,n lange riem eraan. Bij ons op de hondenschool zeggen we altijd als je ziet dat de hond al voor je gaat lopen, roep je zijn naam. Kijkt hij je aan dan met je stem en een voertje naar je toe lokken. Het voertje nog niet geven eerst twee pasjes netjes meelopen en dan belonen. En zo ga je dat steeds verder uitbouwen. Misschien is een uitlooplijn wat....Ik wens je heel veel succes ermee, hoop dat ik je wat geholpen heb. Groetjes en een dikke knuffel aan Mika van Nomad.
Roelie

willy said...

Hoi Roelie, ja het is ook moeilijk en de ene keer gaat het beter en vervolgens heeft hij geen zin. Maar we hebben nu een lange lijn gekocht zodat hij inderdaad bij lange lijn vrij kan lopen en
als we hem kort hebben dat hij op moet letten. En inderdaad zodra je zijn naam roept kijkt hij ook, en komt bij ons. Zal even ons directe mail adres geven m.boode4@chello.nl
Mocht je nog tips hebben zijn altijd welkom. Knuffel aan Nomad en mochten andere nog lezen... ook aan de andere pups. Maya zodra we weer foto's hebben stuur ik ze weer door, kijk elke keer weer op de site of er alweer nieuws en foto's zijn. Tot gauw

Unknown said...

Hallo Maya en Willy,
Onze Nomad zit niet meer in de bench. Moest vorige week even boodschappen doen, dus Nomad in de bench. Kom ik even later weer in huis, wie zit daar trots midden in de kamer met de t.v gids aan duizend stukjes. Zijn naam is... Nomad. Djugas en Iron stonden er bij met een blik van, wij hebben niets gedaan hoor. We laten Nomad nu gewoon bij de jongens los in huis. Dit gaat geweldig goed. De kamerdeur staat gewoon open, maar bij terugkomst liggen ze alledrie altijd heerlijk te slapen in de hal. Dus probleem opgelost. Willy bedankt voor je mail adres. Zal je die van mij ook even geven. roeliestegeman@hotmail.com.Nog een fijne dag allemaal en groetjes en knuffels aan iedereen.