18 February, 2007

Gegroeid...

Vandaag heb ik Aislynn weer gewogen. Ik weeg haar elke zondag, zodat ik goed haar groei kan waarnemen en bijhouden. Ze woog vanmorgen zo'n 19 kilogram en ze is dus vanaf het moment van dekking zo'n 2 kilogram gegroeid. De puppies zullen de volgende weken zeker nog gaan groeien, waardoor Aislynn haar gewicht nog meer zal toenemen. Hoewel we ook weer duidelijk kunnen zien, dat haar buikje is gegroeid de afgelopen week en strak aanvoelt, heeft Aislynn er nog geen last van. Ze doet alles nog met plezier. Misschien dat ze wat "drachteriger" gaat zitten en/of wat "zwangeriger" gaat liggen (zie foto), omdat haar buikje is gegroeid. Ze zit dan meer met haar achterpootjes uit elkaar, waardoor de buik er beter tussen past. Ook plast ze wat vaker dan anders. De puppies zullen steeds meer ruimte van haar buikje in beslag nemen, waardoor de blaas wat meer onder druk komt te staan. 's Ochtends eet ze nog steeds met lange tanden en 's avonds eet ze met veel trek. Ook staat ze 's avonds graag in de keuken bij me om wat rauwe groenten te bietsen. Ze krijgt dus duidelijk meer voer dan normaal en ik moet de hoeveelheid DUCK dus nog steeds gaan opvoeren. Het is vandaag de 45e dag van de dracht en we zijn dus ondertussen alweer de 7e week ingegaan. Nog 3 weekjes te gaan. Voor mijn gevoel is het aftellen begonnen..........

3 comments:

Unknown said...

wat ligt ze er lekker ontspannen bij,heerlijk. Het aftellen is inderdaad begonnen,spannend!!!!!
Maar wat mooi, dat we alles op deze manier kunnen volgen,het is net of je dan een stukje dichter bij haar bent.
Groetjes Wolter en Roelie,en alles wat hier op vier poten rondloopt.
(en dat zijn er heel wat)

willy said...

Het is echt zo geweldig om op deze manier mee te maken hoe alles verloopt met ons mooie zwangere dametje. Vandaag mijn verjaardag en ze laat trots haar buikje zien.
Om zo betrokken te zijn bij Aislynn
en haar zwangerschap is gewoon ontzettend mooi. Maja... je doet het geweldig!!

Maya said...

Van harte gefeliciteerd namens Aislynn en de rest van haar vierbenige en tweebenige "familie"!