28 March, 2007

Goh....ik heb een mama en ik heb broertjes...

Elke dag zie je de pups beter gaan lopen. De oortjes zijn inmiddels ook open, want als ik een geluidje maak bij de werpkist, springen de oortjes even omhoog. Wat ze op dit moment ook ontdekken, is dat ze broertjes hebben. Dat is toch wel heel erg leuk. Ze beginnen op elkaar om te happen. Ook hebben ze mij inmiddels wat bewuster ontdekt, door mijn neus te beknabbelen. Elke dag haal ik ze alle vier om de beurt een aantal keren uit de werpkist en roep eerst natuurlijk Indy bij me, die de pups dan even besnuffelt en als laatste een klein likje over hun neus geeft. Daarna mogen Ayla en Anouk weer even kennis maken. De pups houden zich dan muisjestil. Als ze zelf zijn besnuffeld, dan ruiken ze soms zelf ook even aan de vacht van hun oom, oma of oudtante. Heel leuk was het vandaag om te zien, hoe Paarsje met zijn moeder aan het "spelen" was. Het was net alsof hij ontdekte, dat zijn moeder ook leuk is om spelletjes mee te doen. Dus dat ze nog wat meer kan, dan alleen melk geven en poetsen. Het was echt een soort van ontdekkingstochtje voor Paarsje. Ook moet ik inmiddels op mijn quivive zijn, als de pups wakker worden of hebben gedronken, want ze hebben mama Aislynn niet altijd meer nodig om een plas of een drukkertje te doen. Zodra ik bespeur dat ze hun behoefte willen gaan doen, zal ik ze op een krantje zetten. Ze doen het zo goed en ik vind ze alle vier heel erg lief!

1 comment:

willy said...

Hallo Maja en Bauke.
De friese beerenburg van Aislynn is van uitstekende kwaliteit en met jullie zorg.... wat een heelijk stel om te zien. Ze groeien als kool.We laten het aan jullie over wanneer we ze mogen bewonderen.