01 March, 2007

Op de boerderij maar geen internet...

We zitten ondertussen in de boerderij.
We zijn afgelopen zaterdag over gegaan en hebben toen voor het eerst in de boerderij geslapen.
De hondjes om ons heen (Aislynn natuurlijk tussen ons in...).
De honden zijn al erg goed gewend en ze hebben hun alleen blijf oefeningen met vlag en wimpel doorstaan. Ze blijven nu rustig liggen, als we eventjes de deur uitgaan. Op het speelveldje vinden ze het alle vier prachtig, maar ook genieten ze van de ruimte van de boerderij. Ze krijgen zelfs een tweehonds bankje in de kamer, naast de schouw, met het uitzicht op het dorp Jelsum en Leeuwarden. Pure luxe!!!
Met Aislynn gaat het uitstekend.
Ze is alweer een kilogram gegroeid en haar buikje wordt mooi dik.
Ze is nu zo'n 3, 5 kilogram gegroeid.
Afgelopen maandag heb ik de werpkist geinstalleerd en ik oefen met Aislynn hierin.
Foto's zijn gemaakt, maar kan ik niet op de weblog krijgen (zie hieronder).
Ayla en Anouk gaan er uit zichzelf in liggen. Aislynn geef ik er eten en ze krijgt hier lekkere dingetjes. Ook haar lievelingsspeeltje (een dolfijn die kan piepen) breng ik er heen en als ze wil gaan slapen, dan probeer ik haar hier haar slaapje te laten doen, maar dit laatste lukt nog niet erg, want ze wil het liefste bij mij zijn. Volgende week ga ik een laag kranten onder haar kleed aanbrengen, zodat ze ook al wat aan het geknisper van de kranten kan wennen.
Ik heb over de werpkist een dekentje gespannen, zodat de werpkist het idee krijgt van een hol.
Gisteren ben ik begonnen met temperaturen, zodat ik straks goed weet wanneer haar temperatuur gaat zakken. Temperatuur zit tussen de 37 en 38 graden in, wat normaal is. Ze heeft ook al wat slijmverlies zo nu en dan uit haar vulva. Ze begint zich zelf steeds meer te likken daarom. 's Morgens eet ze nog steeds met lange tanden, 's avonds eet ze met smaak. Verder gaat het lopen wel iets langzamer, alhoewel ze het allemaal nog goed bij kan houden en nog mee kan op onze wandelingen. Wel plast ze onderweg vaker, wat logisch is, daar de pups steeds meer ruimte innemen. En......wat het allermooiste is........ik heb de pups gevoeld, toen ze bewogen. GEWELDIG! Alle spulletjes heb ik in huis voor de bevalling. Dus wat dat betreft zijn we er helemaal klaar voor.

We hebben echter één probleem, waar ik erg boos om ben en ontzettend van baal. De KPN heeft een fout gemaakt en heeft wel onze telefoonlijn overgezet naar het nieuwe adres, maar niet de ADSL. Het komt erop neer, dat we dus over twee weken pas weer kunnen internetten (10 werkdagen........en ik heb afgelopen maandag gebeld). Dus alle E-mail kan ik thuis niet lezen en kan geen dagelijkse berichtjes op de weblog zetten. Ik ben nu even op mijn werk op school om jullie even up to daten. Als jullie iets willen weten, bel me dan. In ieder geval zal ik proberen om de weblog hier tot aan de bevalling hier op school bij te houden en nieuwtjes of veranderingen te melden.

Dikke knuffel aan jullie allemaal van Aislynn!!!

2 comments:

willy said...

Hallo Maja,
Word inmiddels zenuwachtiger denk ik dan Aislynn, het komt nu zo dichtbij. En begrijp je frustratie van het internet maar hou jij je maar bezig met Aislynn, en de rest komt later wel. Klik elke dag het web even open en begrijp geen nieuws is goed nieuws maar bel je van de week even. Sterkte en succes en poot en knuffel voor Aislynn en de rest natuurlijk

Unknown said...

Hallo allemaal,
op naar misschien de laatste week van haar zwangersschap!!! wat spannend alemaal.Wat zal dat inderdaad een bijzonder gevoel zijn geweest om de pupjes bij haar te voelen. Geniet nog even van het drachtige meisje, en we bellen deze week nog wel. Groetjes Wolter en Roelie.