16 April, 2007

Een passie voor veters...

Toen de pups vanavond na het eten wakker werden, hebben ze voor de laatste keer vandaag heerlijk op het speelveld gespeeld. Ik zag voor het eerst ook dat ze zich verder op het veld durfden te wagen. Ik zette ze elke keer op een vaste plek midden op het veld, maar dan gingen ze eigenlijk linea recta naar de boerderij terug (nadat ze een plas of een poepie hadden gedaan) en gingen vervolgens hier spelen. Vanavond was dit voor het eerst anders. Als ik over het veldje liep en ik riep ze, dan kwamen ze allemaal achter me aan huppelen. Moeilijk was het om foto's te maken dus, want mijn digitale camera flitst pas nadat ik de knop zo'n 2 secondes heb ingedrukt. Dan waren ze alweer bijna bij me en had ik b.v. alleen witte vacht of alleen maar groen gras op de foto. Ze worden nu dus steeds sneller en sneller. Ook was het een handicap voor mij om dan weer weg te komen, want mijn veters schijnen geweldig gaaf speelgoed te zijn. Dus mensen......geen veterschoenen aandoen (of juist wel...), bij jullie eerstvolgende bezoekje. Wat ook steeds beter gaat, is dat als Ayla en Anouk de pups de onderwerpingstechniek willen aanleren, ze steeds beter in de gaten krijgen, dat het de bedoeling is dat je dan op je rug gaat liggen en dat je zo de grote hond gunstig stemt en je dan likjes krijgt. Als ze gillend en piepend weghollen, worden ze vast gepakt (Ayla en Anouk kennen geen pardon, maar weten precies waar ze mee bezig zijn en hoe hard of zacht ze dit moeten doen) en op hun rug gedwongen. Het hoort er allemaal bij. Indy bemoeit zich niet met de pups. Op dit moment liggen ze lekker in de puppykennel te slapen en als ze straks nog een keertje wakker worden, mogen ze op deze dag voor de laatste keer lekker door de kamer, de badkamer en/of de keuken scharrelen. Daarna met zijn vieren 3 plakken DUCK achterover slaan en dan de oogjes dicht en slapen tot morgenvroeg kwart over vijf.........want dan gaat de wekker!


Nieuw spreekwoord bij bovenstaande foto:
Vier honden "vechten" om een been (lees dolfijntje van Aislynn) en Oranje loopt er mee heen!!!

1 comment:

willy said...

Ja ja veters die lijken ook gewoon op het touw en is een leuk speeltje. En elke keer weer moeilijk te zien wie is wie maar paarsje verraadt zichzelf op de onderste foto met zijn springende beweging. Dat deed hij zaterdag ook steeds. En nu dus vastgelegd op de foto.