27 April, 2007

Naar school, de chip en de geitjes...

Omdat het volgende week vakantie is, was vandaag nog de laatste mogelijkheid om de pups mee te nemen naar mijn school. Dus om een uur of 9 vertrok ik met vier pupjes achterin naar Stiens. Daar aangekomen eerst even in het grasveld een plas doen en dan op naar het schoolplein, waar de kinderen al stonden te popelen om de pups te gaan aaien en te gaan knuffelen. Het was overweldigend, maar de pups hadden er geen last van. Toen ben ik naar binnen gegaan naar een andere klas, waar de pups ook de boel op stelten zetten. Lekker de klas verkennen en ondertussen duizenden aaitjes krijgen.........ze waren er niet van onder de indruk in die zin dat ze weg wilden, of bang waren (ze hebben tenslotte al -tig keer de geluidenCD gehoord met kinderstemmen erop), maar door de vele indrukken die ze opdeden, werden ze op een gegeven moment moe en zijn we terug gereden naar Jelsum. Daar vielen ze al gauw in slaap. Om half 12 stond de mevrouw van de Raad van Beheer voor de deur. Eerst mama Aislynn bekijken en checken met het afleesapparaat voor de chip en vervolgens kreeg elke pup de chip in de nek ingebracht. Ben benieuwd of hij daar blijft zitten. Bij Indy en Aislynn zit de chip ondertussen onderaan de borst. Soms gaat hij namelijk aan de wandel. Blauw heet vanaf vandaag officieel: White Smiling Beauty Aislynn's Call. Groen is vanaf vandaag officieel bekend als White Smiling Beauty Aislynn's Chap. Paars gaat officieel door het leven als White Smiling Beauty Aislynn's Chum en Oranje wordt op de stamboom genoemd als White Smiling Beauty Aislynn's Coda. Vanmiddag vond ik het weer tijd worden voor een wandelen-aan-de-riemtraining. Oranje en Paars mochten eerst mee. Het gaat al veel beter met lopen. Vooral toen de buurjongetjes ervoor gingen lopen. Oranje en Paars huppelden en liepen geweldig mee. Een paar keer een rijdende auto gezien, een paar F 16's die overvlogen hebben ze gehoord en fietsers gezien (en alle fietsers bleven staan om te knuffelen, zodat ze zeker op dit moment positieve herinneringen aan fietsers hebben). We hebben even stil gestaan bij een weiland vol koeien, waar Oranje en Blauw aandachtig naar hebben gekeken. Zo nu en dan droeg ik ze weer een stukje, totdat we bij de geitjes kwamen. Pieter en Jelle, de buurjongens zochten gras en lokten zo de geiten naar het hek. Dit was een moedergeit met ook jonkies. Ik baalde als een stekker dat ik mijn fototoestel niet bij me had, want Blauw en Oranje snuffelden met alle jonge geitjes. Prachtig om te zien!!! Ze waren helemaal niet bang. En ook de geiten waren niet bang voor de pups. Daarna was het de beurt van Groen en Blauw en we doorliepen alle vorige stappen opnieuw. Ook Paars en Groen waren niet bang. Groen wilde eigenlijk maar 1 ding en dat was door dat hek klimmen en met de geitjes gaan spelen en/of stoeien. Nu had ik mijn fototoestel wel bij me en heb ik Toch wat fotootjes kunnen maken:

No comments: