13 April, 2007

Nieuwe bandjes...

Vandaag heb ik ze nieuwe bandjes gegeven in dezelfde kleur uiteraard wat ze hadden. Een groot gedeelte van de dag zijn de pups, samen met de grote honden buiten geweest. Heerlijk weer. Elke keer als ze wakker zijn en ik ze op het veld zetten, worden ze driester en ondernemender en krijgen ze meer zelfvertrouwen om op onderzoek te gaan. Ook in huis. Het kleed in de keuken hebben we maar weggedaan (voor de volgende drie weken nog), anders is het straks een beetje teveel gevlekt met plasjes. In principe komen ze nu overal in de kamer, in de badkamer (als we die deur open hebben staan) en in de keuken, als de schuifdeur open is. Ze bewegen zich nu niet meer behoedzaam en onderzoekend, maar lopen vrij en blij snuffelend rond. Ook in de grote kennel buiten en op het speelveld. Iedereen heeft nu goed gedronken uit de waterbak. Gisteren waren dat al Blauwtje en Oranjetje en vandaag heb ik ook gezien dat Groentje en Paarsje er ook uit dronken. Moet natuurlijk ook, want als ze minder melk krijgen van Aislynn (nou ja minder.......Aislynn heeft nog ontzettend veel, waardoor de pups niet eens zo'n honger hebben in de DUCK). Als ze mogen kiezen........dan denk ik dat ze voor de melk gaan. Hier moet ik de komende dagen mee aan de slag, want het is toch echt de bedoeling, dat de pups aan de DUCK gaan en geen melkdrinkers blijven. Ook moet er langs het kennelhek tussen de kennel en het speelveld, even wat gaas komen nog, want de pups wringen zich door de spijlen, maar Paarsje zat zowaar bijna vast. Dus om te voorkomen, dat ze er straks met hun koppies in blijven hangen, moeten er maatregelen genomen worden. Gisteren is er veel visite geweest, grote mensen visite, maar ook stonden de buurkinderen voor de deur te wachten en wilden dolgraag weer even spelen en knuffelen met de puppies. Vanavond heb ik alle vier de pupjes goed geobserveerd wat het gangwerk betreft. En ik ben zeer, maar dan ook zeer tevreden. Alle vier de pupjes zweven. Toen Oranjetje even wat sneller ging lopen, was het net alsof zijn pootjes niet de grond raakten. Geweldig. En bij alle vier heertjes stuwen de achterste pootjes goed en de voorste pootjes grijpen heel mooi en ver uit naar voren. SUPER!
Hieronder wat foto's van de afgelopen twee dagen....







No comments: